25. září 2013 v 20:06 | Deva |  Recenze

Rok vydání: 2013
Žánr: Fantasy, nadpřirozeno

Hodnocení obálky: 4/5

Recenze:
Jeden z kousků od Lisy McMann, od které můžete znát především sérii Lovkyně snů (v aj originále Wake).

Jak a proč?
Knihu jsem si vyžádala jako recenzní výtisk od nakladatelství Fragment. Kniha mě zaujala jak obálkou, tak anotací. A také proto, že jsem četla od autorky její další knihu a to již zmíněnou Lovkyni snů, ale zatím jsem se dostala pouze k prvnímu dílu.

O autorce:
Lisa McMann je americká autorka, která se narodila v Holandsku, nyní však žije ve Phoenixu v Arizoně a 27. února oslavila své 45. narozeniny. Její prvotina - Lovkyně snů - Procitnutí se umístila na předních příčkách nejprodávanějších titulů pro děti New York Times bestsellers. Na svědomí má tedy prozatím čtyry knihy, ale myslím, že se brzy dočkáme dalších kousků.

Postavy
Co se týče postav, mají velice neobvyklá jména. Hlavní hrdinka se jmenuje Kendall. Toto jméno jsem nikdy předtím neslyšela a musela jsem si zvykat. Stejně jako Jacián. Nevyslovuje je jako "Džasián" ale jako "Chasián", ale o tom vás poučí on sám. U postav je popsáná jednoduchá vnější charakteristika. Co se týče vnitřní, řekla bych, že se tím autorka moc nezabývala. Krom vyjímky Kendall. Jsou tam pěkně vyjádřeny její pocity, jak bojuje se svojí poruchou a jak vnímá různé situace.

Dějová linie
Co uděláte, když zmizí váš nejlepší kamarád - přítel a poté začnete slyšet jeho hlas?
Městečko Cryer 's cross je tiché nenápadné místo s 212 obyvateli. Jednoho květnového dne, z ničeho nic zmizí jedna mladá dívka - Tiffany Quinnová. Místní obyvatelé po ní hned začínají pátrat. Avšak beze stopy.
Kendall Fletcherová je spolužačka Tiffany. Má zvláštní poruchu osobnosti. Chodí do školy dříve, aby mohla srovnat fixy podle barvy, srovnat koš a ujistit se že okna jsou zabezpečená. Poruchu, se kterou se snaží bojovat a o které ví pouze její rodina a její "přítel" Niko. Nemá ráda přímé pojmenování přítel, protože jí to přijde příliš jako velký závazek.

Po třech měsících, kdy znovu začíná škola, příjdou do školy noví spolužáci. Jacián a Marlena. Sourozenci. S nimi se neděje nic neobvyklého, ale najednou z ničeho nic se její "přítel" Niko začne chovat podivně. Zapomene jí zavolat v obvyklou dobu, ruší schůzky. Až jednoho dne zmizí i on. To Kendall naprosto zničí. Pár týdnů na to začne slyšet hlas. Hlas, který patří Nikovi a nabádá jí, aby ho zachránila. Jediným vodítkem k naleznutí Nika je lavice ve které seděl (před ním i Tiffany), a ve které se začnou objevovat vyřezané nápisy, které vypadají jako by tam byli už spousty let…

Konečné slovo
Z této knihy mám velice smíšené pocity. Ze začátku to vypadalo jako dobrý podnět. Ale pak se zase začal objevovat každodenní děj. Škola, fotbal, truchlení. Škola, fotbal, pocity z nového kluka. Přišlo mi to strašně nudné a čekala jsem, když už přijde nějaké rozuzlení. A ono stále nic. A když už to vypadalo, že by se jako opravdu mohlo něco dít. Nedělo se.
Ale zase na druhou stranu, bylo to jednoduše napsané, takže se to četlo pomalu samo. A když se přes ten všechno hraní fotbalu, chození do školy a jezdění na koni prokoušete na konec, budete nejspíš "mile" překvapeni, protože takový konec jsem opravdu nečekala. U konce jsem se fakt nemohla odtrhnout a čekala jsem, jak se to vyvrbí. Možná to budete čekat a možná ne….
Prostě taková oddechovka, když nechcete nic náročného.

Celkové hodnocení:

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.