19. května 2015 v 18:40 | Deva |  Recenze

Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012
Žánr: nadpřirozeno

Hodnocení obálky: 4/5

Recenze:

Anotace:

Martin Lafetka donedávna patřil k těm nebohým náctiletým, kteří se chtějí za každou cenu odlišovat od okolí. Snad by raději zemřel, jen aby byl zajímavý. Ale pozor na přání…! Když se probudíte v márnici se znamením věčnosti na hrudi a duchové začnou vstávat z hrobů, tajemné síly světa živých i mrtvých se budou přetahovat o vaši duši, dali byste cokoli za to, abyste aspoň chvíli byli zase normální. To je však jen začátek… Martinovy pravé schopnosti se brzy projeví.Trpíte nočními můrami, strachem ze tmy, nebo nespavostí? TENTO KOMIKS NENÍ NIC PRO VÁS!

O autorovi:

Český ilustrátor, kterého znají i v USA, Koreji nebo Finsku. Má za sebou již několik (úspěšných) knížek mezi které patří třeba Dracula, Pes Baskervilský nebo Sherlock Holmes

Dějová linie:

"Máma má problém s pitím, ale drží to na uzdě. Zatím. Táta hulí jak fabrika a je trochu pruďas. Takže doma o.k.
Ve škole to bylo jiný."

Hlavní hrdina je Martin Lafetka. Je typický outsider a k jeho zvláštnostem patří, že má slabost pro Hamleta (viděl ho dokonce i v klingonštině). Moc kamarádů nemá, jeho rodiče nejsou výstavní kousci a co se týče holek - no škoda mluvit. Vše se změní když Martin jednoho dne umře a dostane moc a poselství smrťáka. Jak moc to ovlivní Martinův "život"? Jaký úkol musí Martin splnit? Přežije Martin svojí smrt?

"Je to jednoduchý: V té obyčejné (literatuře) se dovíš všechno o hrdinovi, kterej ten příběh prožívá. Ale v tý opravdu dobrý literatuře se dozvíš něco o sobě, chápeš?"

Zhodnocení:

Co se týče psaného textu, v citované ukázce výše, si můžete všimnout že komiks je napsaný nespisovnou češtinou, trochu jsem se toho bála při prvních pár stránkách, protože se přeci jenom takováhle čeština někdy obtížně čte, ale po pár stránkách si na to zvyknete a je to jako byste mluvily (četly) za sebe. No, uznejte, kdo dneska mluví spisovně? Málokdo, že? ;)

Co se týče obsahu, musím říct, že tentokrát mě to opravdu bavilo. Přečetla jsem ho jedním nádechem a bylo to prostě skvělý. Teda myslím, že s anotací to trochu přehnali, tak moc strašidelné není, (ale na druhou stranu kresby mohou být sem tam strašidelné), ale má to velice pěkný a zamyšleníhodný (bože, co je to za slovo?) příběh, tak po něm sáhněte a přeji příjemnou četbu ;)

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.